Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Μανία και πως να την προλάβετε...

Για να κάνεις μανιακό επεισόδιο πρέπει να συμβούν ορισμένα συμπτώματα πρώτα, γνωστά σε όλους μας (π.χ. έλλειψη ύπνου, υπερένταση, επιθετικότητα, υπερσεξουαλικότητα, καταναλωτική μανία, ακριβά δώρα κ.α.). Το κλειδί εδώ είναι η έγκαιρη διάγνωση και η αύξηση των κατασταλτικών - αντιψυχωσικών χαπιών. Το ξέρω είναι μεθυστική η κατάσταση της υπομανίας και αν συνοδεύεται και
με την ίδια ή καθόλου θεραπευτική αγωγή με μαθηματική ακρίβεια σε οδηγεί σε μανία. Πρέπει να επισκεφτόμαστε συχνά έναν έμπειρο ψυχίατρο (π.χ. να έχει κλινική εμπειρία) γιατί εμείς οι διπολικοί είμαστε γατόνια και εύκολα μπορούμε να προσποιηθούμε νόρμα συμπεριφορά. Τώρα θα μου πείτε ποιος μιλάει; Έχω κάνει πολλές εισαγωγές γιατί δεν είχα υποστήριξη. Η αδερφή μου που με γνωρίζει πολύ καλά ζούσε μακριά μου, ενώ τώρα που έχω σύζυγο και την έχω "εκπαιδεύσει" με μανιακά επεισόδια με καταλαβαίνει καλύτερα από τη γιατρό μου και αμέσως χτυπάει καμπανάκια... . Είναι χρήσιμο λοιπόν να αποφεύγουμε μανιακά επεισόδια γιατί μετά από αυτά έρχεται η ντροπή, ο εγκλεισμός και στο τέλος η καταραμένη κατάθλιψη. Βάλτε στην σχέση σας με τον/την γιατρό έναν άνθρωπο που σας ξέρει πολύ καλά, μόνο και μόνο για πρόληψη, ούτως ώστε να ενημερώνει τον/την γιατρό εάν παρατηρήσει κάποιες αλλαγές στη συμπεριφορά σας. Όποιος θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου θα με βρει στο φόρουμ του mazi.org.gr ή στο vagalarm@gmail.com...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου