Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

Κατάθλιψη και πως να την ξεπεράσεις

Καταρχήν βαριά κατάθλιψη σημαίνει να μην σηκώνεσαι από το κρεββάτι, να μην τηρείς την υγιεινή σου, να μην έχεις όρεξη να κάνεις το παραμικρό. Κομμένες οι βόλτες, οι επαφές, τα τηλεφωνήματα.
Μόλις αρχίσεις την αγωγή αρχίζει και ο γολγοθάς του να κάνει επίπεδα το αντικαταθλιπτικό. Σε αυτό το διάστημα εάν σε πιέζει η οικογένειά σου να σηκωθείς και να κάνεις δουλειές ή να βγεις βόλτα ή να εργαστείς το μόνο που καταφέρνουν είναι να σε γεμίζουν με ενοχές και να πέφτει η αυτοεκτίμησή
σου με συνέπεια να περνάει από το μυαλό σου ότι δεν αντέχεις την ζωή σου και ότι θέλεις να αυτοκτονήσεις. Εδώ θέλει ΥΠΟΜΟΝΗ και ΑΥΤΟΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ή αλλιώς ψυχοθεραπείες έστω και στο σπίτι. Εάν δεν υπάρχουν χρήματα επείγον ραντεβού σε Κέντρο Ψυχικής Υγείας. Εάν είσαι καπνιστής καιρός να το αυξήσεις το κάπνισμα... θα σε χαλαρώσει. Μόλις το φάρμακο κάνει επίπεδα και σου φύγουν οι τάσεις για αυτοκτονία, κάθε μέρα που περνάει θα βελτιώνεται η διάθεσή σου. Εδώ χρησιμοποιώ ένα κόλπο που χρησιμοποιούσα στη δουλειά μου. Είχα αγοράσει ένα τετράδιο και έγραφα σε μια σελίδα τις εργασίες και τα μικροπράγματα που έχω να κάνω. Μόλις έκανα μία δουλειά π.χ. να πάω σούπερ μάρκετ, να σιδερώσω ή να βάλω πλυντήριο τότε με ένα κόκκινο στυλό την έσβηνα. Έτσι ένιωθα χρήσιμος και δεν είχα ένα θολό βουνό με δουλειές που είχα παραμελήσει με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η αυτοπεποίθησή μου.
Σας τα γράφω αυτά εμπειρικά και έχοντας κάνει απόπειρα αυτοκτονίας το 2004 και ήμουν 4 μέρες στην εντατική. Τότε δεν είχα τις γνώσεις και την ωριμότητα που έχω τώρα. Ελπίζω όμως με αυτό το μπλογκ να βοηθήσω όσο μπορώ άτομα νέα με διπολική διαταραχή. Ότι χρειαστείτε στείλτε μου μέιλ vagalarm@gmail.com  ή γράψτε στο φόρουμ του mazi.org.gr

3 σχόλια:

  1. Καταθλιψη .................. απο την εφηβεια την εχω ''παρεα''.... ο πονος της καταθλιψης πιστευω οτι ειναι ο ποιο τραγικος πονος που μπορει ανθρωπος να βιωσει..... ειναι ομως κατι που περναει οπως αλλωστε και η μανια.Δεν πρεπει μονο να τρομαζουμε και να εγκαταλειπουμε την ''μαχη''..

    ΑπάντησηΔιαγραφή